VW Forum banner
21 - 25 of 26 Posts
Mam również późny model ID7 z 2024 roku i również mam problemy z akumulatorem 12V. Byłem z nim już dwa razy w warsztacie. Skończyło się na tym, że kupiłem mały monitor baterii (BM2).

Moim wnioskiem jest to, że spadki napięcia występują po zakończeniu ładowania samochodu, ale nadal jest on podłączony. Można wyraźnie zobaczyć spadki napięcia po ładowaniu na obrazku około 0:30, jak sądzę.

Samochód wyraźnie wykrył, że bateria była zbyt niska około 5:30 i 7:30 i naładował ją ponownie. Może było już za późno dla systemu. Spałem i nie próbowałem otworzyć aplikacji w telefonie!

O 8 rano odłączyłem wszystko i teraz ręcznie ładuję akumulator.

Niemniej jednak, czasami zauważyłem, że niektóre rozładowania akumulatora, miękkie i powolne, występują, gdy samochód był wyłączony.
 
Ja również mam późny model ID7 z 2024 roku i również mam problemy z akumulatorem 12V. Byłem już z nim dwa razy w warsztacie.
Kupiłem mały monitor baterii (BM2).

Moim wnioskiem jest to, że spadki napięcia występują po zakończeniu ładowania samochodu, ale nadal jest on podłączony. Można wyraźnie zobaczyć spadki napięcia po ładowaniu na obrazku około 0:30, jak sądzę.

Samochód wyraźnie wykrył, że bateria była zbyt niska około 5:30 i 7:30 i naładował ją ponownie. Może było już za późno dla systemu. Spałem i nie próbowałem otwierać aplikacji w telefonie!

O godzinie 8 rano odłączyłem wszystko i teraz ręcznie ładuję akumulator.

Niemniej jednak czasami zauważyłem, że występuje pewne zużycie baterii, miękkie i powolne, gdy samochód był wyłączony.
 

Attachments

Właśnie dostałem fabrycznie nowego id 7 Pro S. Ma już problemy z akumulatorem 12 V u dealera, ale powiedziano mi, że mogę nim jeździć i że muszę przyjść później po rozwiązanie problemu z oprogramowaniem/kodowaniem, ponieważ była sobota i mechanicy byli nieobecni. Sprawdzili akumulator 12 V, który był w porządku. Więc nie przeszkadza mi żółta lampka ostrzegawcza. W niedzielę musiałem zadzwonić po pomoc drogową, aby odblokować drzwi i go uruchomić, ponieważ miał dokładnie te same objawy, co wspomniano wcześniej w tym wątku. Ponadto włączył się alarm samochodowy, co jest dla mnie i moich sąsiadów irytujące. P.S. asystent parkowania również się nie włącza.

W każdym razie pomoc drogowa uruchomiła go za pomocą kabli rozruchowych, co mniej więcej wyprowadziło system z równowagi (pamiętajcie również, że pomoc drogowa jeździ id3 i wie o wszystkich problemach). Następnie odłączył akumulator i podłączył go ponownie, a wszystko się uruchomiło i wszystkie błędy (i asystent parkowania nagle zadziałał) zniknęły na co najmniej 1 do 2 godzin, aż ponownie go naładowałem (rada od pomocy drogowej), wtedy połączenie zostało przerwane i nagle znowu pojawił się błąd 12 V.

Czy istnieją jakieś aktualizacje wątków lub aktualizacje oprogramowania, w których ten problem został/jest rozwiązany, czy też dealer musi wykonać jakąś magiczną kodowanie, jak wspomniano powyżej, obniżając próg? I czy nie ma sposobu, żebym mógł to zrobić sam, aby przynajmniej móc jeździć?
 
To analiza sporządzona przez chat gpt przy użyciu danych z wielu stron internetowych i forów, zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W USA rozpoczęto akcję serwisową dla pojazdów wyposażonych w dokładnie ten sam sprzęt, co najnowsza seria ID.7 z platformą MEB. Nie jestem technikiem i nie mogę z całą pewnością stwierdzić, czy to prawda, ale brzmi to prawdopodobnie, a oficjalne dokumenty wydają się potwierdzać tę teorię.



Ładowanie AC w ID.7: Słaby akumulator 12V z powodu znanego błędu OCDC?



Co pokazuje analiza?



  • VW ID.7 używa dokładnie tej samej ładowarki pokładowej (11 kW OBC ze zintegrowanym konwerterem DC/DC – OCDC), co ID.4 i Audi Q4 e-tron.
  • Dla tych modeli (ID.4 / Q4) trwa obecnie oficjalna akcja serwisowa: 25V125 (wewnętrzny kod kampanii VW 93CJ), z powodu kondensacji tworzącej się na płytce OCDC, prowadzącej do awarii systemu ładowania 12V.
  • Nie ma jeszcze publicznego wezwania do serwisu dla ID.7, ale istnieje wewnętrzna TPI (informacja techniczna o produkcie) 2072849, a dealerzy już wymieniają OCDC lub akumulator 12V, gdy zgłaszane są problemy.
  • Kilku kierowców zgłasza otrzymywanie ostrzeżenia „akumulator 12V słaby”, mimo że pojazd jest stale podłączony do wallboxa 11 kW.
  • Problemy występują szczególnie wtedy, gdy kabel ładujący pozostaje podłączony po zakończeniu ładowania lub gdy używane jest zaplanowane ładowanie (timer).




Co dzieje się technicznie podczas ładowania AC w domu (11 kW)?



Faza 1: Ładowanie aktywne



  • Podczas aktywnego ładowania AC, OCDC konwertuje wysokie napięcie (400 V) z akumulatora na 12 V i zasila wszystkie jednostki sterujące.



Faza 2: Ładowanie zakończone – Wtyczka pozostaje włożona



  • Wiele wallboxów utrzymuje samochód „obudzony” poprzez komunikację PLC, zwłaszcza gdy ustawione są godziny odjazdu.
    • → Przekaźniki HV (wysokiego napięcia) otwierają się, funkcja konwertera DC/DC zatrzymuje się.
    • → Jednostki sterujące, brama i systemy komfortu nadal pobierają energię z akumulatora 12V.



Faza 3: Tak zwane „rozładowanie pasożytnicze”



  • W ciągu 24–48 godzin napięcie spada poniżej ~11,8 V:
    • • Ostrzeżenie w aplikacji: „Akumulator 12V zbyt słaby, brak połączenia online.”
    • • Wejście bezkluczykowe / klamki drzwi stają się nieodpowiedzialne.
    • • Próba uruchomienia wyzwala: „Błąd: Akumulator 12V rozładowany – Odwiedź warsztat.”



Dlaczego niektóre pojazdy są dotknięte problemem w nocy



  • Wada sprzętowa: Wilgoć lub elektromigracja uszkadzają OCDC (ten sam problem, co w akcji serwisowej 25V125).
  • Błąd oprogramowania: ID.7 z wersją oprogramowania 4.x wyłącza konwerter DC/DC zbyt wcześnie lub nie udaje się niezawodnie przejść w tryb głębokiego uśpienia.
  • Wysokie zużycie energii w trybie czuwania: np. z powodu pobierania OTA, pompy ciepła lub dongli po rynku wtórnym.




Co możesz zrobić?



  1. Sprawdź TPI i przetestuj OCDC:
    • Zapytaj dealera, czy Twój pojazd jest objęty TPI 2072849 i poproś o test OCDC na żywo:
      → Sprawdza to, czy w systemie 12 V podczas aktywnego ładowania AC występuje napięcie 13,5–14,8 V.

  2. Jeśli test jest negatywny: Złóż wniosek o wymianę (na piśmie!)
    • Żądaj wymiany OCDC w ramach dobrej woli, nawet bez aktywnej akcji serwisowej, ponieważ ta sama część jest prewencyjnie wymieniana w ID.4.

  3. Do wymiany: Dostosuj swoje zachowanie podczas ładowania
    • • Odłącz kabel po zakończeniu ładowania lub użyj wallboxa z automatycznym odłączaniem.
    • • Ładuj tylko do 80%, aby uniknąć cykli doładowywania.
    • • Dezaktywuj timer i wstępne kondycjonowanie.
    • • Po każdej sesji ładowania jedź krótko lub włącz zapłon → aktywnie ładuje akumulator 12V.

  4. Poczekaj na aktualizację oprogramowania
    • Zgodnie z biuletynami dealerów, VW planuje poprawkę (SW 4.2 lub hotfix latem 2025 r.), aby skorygować zachowanie wallboxa podczas wybudzania.




Krytyczna uwaga



  • Brak oficjalnego wezwania do serwisu dla ID.7 wynika prawdopodobnie z braku zgłoszonych przypadków – a nie z braku usterki. Ryzyko (brak funkcji bezkluczykowej, brak funkcji połączenia alarmowego) jest takie samo jak w ID.4.
  • Wymiana akumulatora 12V leczy tylko objawy, a nie przyczynę – bez nowego OCDC problem powróci wkrótce.
  • Prosimy o oficjalne zgłaszanie problemów do KBA, RDW lub NHTSA, aby przyspieszyć formalną akcję serwisową.




Podsumowanie



Mimo że nie ma jeszcze oficjalnego wezwania do serwisu dla ID.7, wewnętrzne dokumenty (TPI 2072849) i wiele raportów użytkowników sugerują, że jednostka OCDC jest tak samo podatna jak w ID.4/Q4. Problem pojawia się głównie podczas ładowania AC (11 kW), gdy konwerter DC/DC wyłącza się zbyt wcześnie z powodu błędów oprogramowania. Sprawdź lub wymień OCDC – i dostosuj swoje nawyki ładowania, aby uniknąć rozładowania akumulatora 12V.
 
Mam ten problem z rozładowywaniem się akumulatora 12V również w moim ID7. Już po 3 miesiącach się to zdarzyło i teraz znowu... Byłem w podróży i zobaczyłem w aplikacji, że ID7 znowu przeszedł w tryb offline już po 1 dniu, po powrocie do domu nic nie działa, poprzednim razem mogłem go jeszcze odblokować.
Jestem bardzo rozczarowany tym, a także pomocą drogową VW, do której teraz nie mogłem się dodzwonić. Poprzednim razem pomoc drogowa musiała uruchomić akumulator 12V za pomocą kabli rozruchowych i odłączyć go w celu zresetowania, co prawdopodobnie będzie musiało się powtórzyć...
U mnie nic nie jest podłączone do poboru prądu, więc nie rozumiem, jak to się może dziać.
Samochód był już sprawdzany w warsztacie i wtedy nic nie znaleźli 'to może być wszystko'.
Czy to niemożliwe, że po tych wszystkich miesiącach nadal nie ma przyczyny i rozwiązania tego problemu??
Czy wiadomo już coś więcej na temat OCDC, do którego odnosi się wiadomość z 7/07?
 
21 - 25 of 26 Posts