VW Forum banner

Startmotor draait maar slaat niet aan. Of geen vonk.

1 reading
112K views 37 replies 12 participants last post by  harrytomyzs  
#1 ·
Toen ik op de snelweg reed, viel mijn auto uit. Hij zou ronddraaien maar niet starten. Heb hem laten slepen.

Dit is wat ik heb gedaan om te testen.

1. ECU's wisselen. De auto zou een seconde moeten starten en afslaan omdat de auto niet overeenkomt met de ECU. Nog steeds alleen ronddraaien en niet starten.

2. Brandstofpomp pompt nog steeds als ik de deur open. Ik hoor ook een raar luchtlekgeluid als ik de accu weer aansluit, maar ik denk dat het van de brandstofdrukmeter komt (wat volgens mij normaal is).

3. Stroom gecontroleerd op de ECU-draden, wist niet zeker waar ik naar moest zoeken, maar er kwamen wel getallen uit.

4. Accu had 12,1 volt erdoorheen (Haynes zei 12,5, maar is dat echt een groot verschil?)

5. Bougies gecontroleerd op vonk. Vrij zeker dat we het goed hebben gedaan, maar er was nog steeds geen vonk. We hebben het meerdere keren geprobeerd.

6. Auto scannen, twee keer code P01314 krijgen (ECM-fout).

7. Probeer codes te wissen, zegt communicatiefout.

Waarom krijg ik geen vonk? En waarom treedt de ECU-fout op, want we hebben getest met een nieuwe ECU, en er was nog steeds geen start, zelfs niet voor een seconde zoals het zou moeten.

Suggesties?

#3 ·
Geen CEL's. Ik zal het origineel terugzetten. Als ik naar codes zoek, krijg ik alleen p01314, wat de ecu is. Dan, als ik het probeer te wissen, staat er Comm. Fout. Maar ik ga zeker proberen de krukas-peloton-sensor te controleren als ik thuiskom. Vortex zegt hetzelfde.

Het enige verschil tussen onze problemen is dat het al dagen uitstaat en nog steeds niet start. Maar ik hoop dat het nog steeds de krukaspositiesensor is.

#5 · (Edited by Moderator)
Ook wil ik toevoegen.

Mijn krukaspositiesensorcode liet zich lange, lange, lange tijd niet zien. Hij startte gewoon en startte en startte zonder te ontsteken. Het duurde een paar dagen van proberen en rommelen met verschillende dingen voordat hij eindelijk besloot de cel te laten verschijnen en me te vragen hem te helpen. Ik denk dat ze gewoon even de tijd nodig hebben om hun driftbuien te beëindigen voordat ze om hulp vragen... HA

#6 ·
also i should add.

my crankshaft position sensor code didnt show itself for a long long long time. it just cranked and cranked and cranked with no fire. it was a few days of trying and messing with different things before it finally decided to pop the cel and want me to help it out. i guess they just take awhile to quit their temper tantrums before asking for help.. HA
Ik herinner me dat ik hiermee te maken had. Zo'n PITA-probleem om mee om te gaan, want er is geen hint naar het probleem totdat het lampje eindelijk verschijnt.

#8 ·
Nou, ik heb zowel de nokkenas als de krukas (motorsensorsensor) gecontroleerd en beide zijn geslaagd voor alle tests met de multimeter die de Haynes-handleiding leverde.

Ik ga de dealer bellen, kijken of ze mijn sleutel kunnen controleren en dan MISSCHIEN mijn ecu. Ik ben een beetje nerveus om ze mijn ecu te geven...

#9 ·
Onnodig te zeggen, f*ck de dealer. Nutteloos zoals gewoonlijk.

Ik krijg geen stroom naar zekeringen 34 en 43, die de stroom naar de ECM regelen. De zekeringen zijn goed (gecontroleerd op continuïteit en ze zien er prima uit).

Toen hebben we relais 428 gecontroleerd, dat de stroom naar de ECU regelt. We hebben het eruit gehaald en stroom gegeven, en het klikt elke keer, wat aangeeft dat het werkt. Toch komt er geen stroom bij relais 428 als het is aangesloten.

Ik denk dat dat mijn vraag is: Waar bevindt relais 428 zich in het grote geheel?

Is het:
Accu naar relais naar zekering naar ontsteking naar ECU? Of zoiets?

#10 ·
PROBLEEM OPGELOST.

De radio- en comfortzekering, zekering 37, was gesprongen. Vervangen en het varken startte. Grappig is dat ik hem willekeurig eruit trok, hij viel op de grond en zag er kapot uit.

#35 ·
PROBLEEM OPGELOST. De radio- en comfortzekering, zekering 37, was gesprongen. Vervangen en het varken startte. Grappig genoeg trok ik hem er willekeurig uit, hij viel op de grond en zag er kapot uit.
Je hebt me net gered. Ik heb al een week onderdelen in dit ding gegooid (bobine, brandstofpomp etc.) omdat hij niet wilde starten. Dat heeft het opgelost! Bedankt!

#13 ·
What luck haha
Echt waar?! We zouden er uiteindelijk wel aan toegekomen zijn, maar het heeft een hoop tijd bespaard.

Wonder what caused it to pop.
Precies wat ik me afvraag. Misschien is het oud? Geen idee, maar ik heb een doos met zekeringen en ik heb een extra 20A zekering bij me voor het geval dat. Ik heb er vanavond mee gereden en hij is nog niet gesprongen. Morgen naar het strand, 1,5 uur rijden dus we zullen zien.

#19 · (Edited by Moderator)
Werken uw interieurverlichting? Kunt u de kofferbak openen? Werkt uw sleutelhanger? Vervang de zekering en kijk of al uw elektrische shit in de auto werkt, zoals ramen, kofferbak, verlichting etc. Dit is voor de Passat, maar het kan op dezelfde plek zitten. Hoe u de Comfort Control Module (CCM) voor de Volkswagen Passat kunt repareren | Nathan and Kathy's Blog Als de aarding hier niet in orde is, blaast u die comfortzekering door. Als er geen slechte aarding is, moet u mogelijk de module vervangen.

#20 ·
Werken uw binnenverlichting? Kunt u de kofferbak openen? Werkt uw sleutelhanger?

Vervang de zekering en kijk of al uw elektrische shit in de auto werkt, zoals ramen, kofferbak, lichten etc.

Dit is voor de Passat, maar het kan op dezelfde plek zitten. Hoe u de Comfort Control Module (CCM) voor de Volkswagen Passat kunt repareren | Nathan and Kathy's Blog

Als de aarde hier in de war is, blaast u die comfortzekering op.
Als er geen slechte aarde is, moet u mogelijk de module vervangen.
Heb vandaag een nieuwe zekering geplaatst en ze startte, stationair draait, toeren maakt, alles.

Binnenverlichting werkt, kofferbak, instrumentenpaneel, etc.

Gescand op codes, ik krijg de ECM-code.

Bedankt voor de link, ik ga hier naar kijken.

#24 ·
PROBLEEM OPGELOST.

Ik zocht naar "radio cluster 86s" omdat zekering 37 hierop is aangesloten. Ik vond mensen met hetzelfde probleem die zekering 37 zouden laten springen. Ze zeiden allemaal dat hun bobines kortsluiting maakten. Ik herinnerde me dat mijn vacuümreservoir niet vastgeschroefd was. Ik merkte ook dat mijn auto de zekering eruit gooide bij het over hobbels rijden. Auto getest met een zekering, sprong eruit. Een andere zekering erin gedaan, reservoir opzij geschoven, start meteen. Er was ook een vonk zichtbaar toen het reservoir bovenop de bobines lag. Gelukkig was dit een eenvoudig elektrisch probleem.

#26 ·
PROBLEEM OPGELOST.

Ik zocht naar "radio cluster 86s" omdat zekering 37 ermee verbonden is. Ik vond mensen met hetzelfde probleem die zekering 37 zouden laten springen. Ze zeiden allemaal dat hun bobines kortsluiting veroorzaakten. Ik herinnerde me dat mijn vacuümreservoir niet vastgeschroefd was. Ik merkte ook dat mijn auto de zekering liet springen bij het over hobbels rijden. Auto getest met een zekering, sprong. Een andere zekering geplaatst, reservoir uit de weg gehaald, start meteen. Er was ook een vonk zichtbaar toen het reservoir bovenop de bobines lag. Gelukkig was dit een eenvoudig elektrisch probleem.
Dus het was zo nadat het de fabriek had verlaten... :)

Is het vacuümreservoir niet alleen verbonden door rubberen buizen? Waar maakte het contact?

Leuke probleemoplossing trouwens!

#34 ·
Het enige wat ik weet is bedankt voor de hulp die ik op deze blog heb gevonden! Ik heb een defect brandstofpomprelais laten vervangen en kreeg stroom naar de brandstofpomp, maar de motor startte niet. De brandstofdruk was prima, maar ik heb toch de brandstoffilter vervangen. Krukassensor vervangen, maar startte nog steeds niet. Las op de blog over zekering 37 en die was doorgebrand. 10 amp zekering vervangen en de motor startte. Raar! Nogmaals bedankt voor de informatie.

#37 ·
Is het vacuümreservoir niet alleen verbonden door rubberslangen? Waar was het geaard?
Het vacuümreservoir verbindt met een metalen beugel die aan het kleppendeksel is vastgeschroefd. Op dat moment had ik deze beugel niet vastgeschroefd, dus bewoog hij rond en boog hij tussen 2 bobines. Sinds ik hem heb vastgeschroefd, is het probleem niet meer teruggekomen.