VW Forum banner

Silnik kręci, ale nie odpala. Lub brak iskry.

112K views 37 replies 12 participants last post by  harrytomyzs  
#1 ·
Kiedy jechałem autostradą, mój samochód zgasł. Kręcił, ale nie odpalał. Został odholowany.

Oto, co zrobiłem, aby przetestować.

1. Zamiana ECU. Samochód powinien odpalić na sekundę i zgasnąć, ponieważ samochód nie pasuje do ECU. Nadal tylko kręci i nie odpala.

2. Pompa paliwa nadal pompuje, gdy otwieram drzwi. Słyszę również dziwny dźwięk ulatniającego się powietrza, gdy podłączam akumulator, ale myślę, że pochodzi on z regulatora ciśnienia paliwa (co moim zdaniem jest normalne).

3. Sprawdzono prąd na przewodach ECU, nie byłem pewien, czego szukać, ale pojawiały się liczby.

4. Akumulator miał 12,1 V (Haynes powiedział 12,5, ale czy to naprawdę duża różnica?)

5. Sprawdzono świece zapłonowe pod kątem iskry. Prawie pewny, że zrobiliśmy to dobrze, ale nadal nie było iskry. Próbowaliśmy wielokrotnie.

6. Skanowanie samochodu, dwukrotnie otrzymano kod P01314 (błąd ECM).

7. Spróbuj wyczyścić kody, mówi błąd komunikacji.

Dlaczego nie mam iskry? I dlaczego występuje błąd ECU, ponieważ testowaliśmy z nowym ECU i nadal nie było rozruchu, nawet na sekundę, jak powinno być.

Jakieś sugestie?
 
#3 ·
Brak CEL. Wstawię oryginał z powrotem. Kiedy szukam kodów, dostaję tylko p01314, czyli ECU. Potem, kiedy próbuję go wyczyścić, pojawia się komunikat o błędzie komunikacji. Ale na pewno spróbuję sprawdzić czujnik plutonu wału korbowego, kiedy wrócę do domu. Vortex mówi to samo.

Jedyna różnica między naszymi problemami jest taka, że jest wyłączony od kilku dni i wciąż nie chce się uruchomić. Ale mam nadzieję, że to wciąż czujnik położenia wału korbowego.
 
#5 · (Edited by Moderator)
Chciałbym również dodać.

Mój kod czujnika położenia wału korbowego nie pokazywał się przez długi, długi, długi czas. Po prostu kręcił i kręcił i kręcił, nie zapalając. Minęło kilka dni prób i kombinowania z różnymi rzeczami, zanim w końcu zdecydował się wyskoczyć z cel i poprosić mnie o pomoc. Chyba po prostu potrzebują trochę czasu, żeby skończyć swoje napady złości, zanim poproszą o pomoc... HA
 
#6 ·
also i should add.

my crankshaft position sensor code didnt show itself for a long long long time. it just cranked and cranked and cranked with no fire. it was a few days of trying and messing with different things before it finally decided to pop the cel and want me to help it out. i guess they just take awhile to quit their temper tantrums before asking for help.. HA
Pamiętam, że musiałem się z tym zmierzyć. Taki problem PITA do rozwiązania, ponieważ nie ma żadnej wskazówki co do problemu, dopóki światło w końcu nie wyskoczy.
 
#8 ·
Sprawdziłem zarówno wałek rozrządu, jak i wał korbowy (czujnik prędkości obrotowej silnika) i oba przeszły wszystkie testy multimetrem, które przewiduje instrukcja Haynesa.

Zamierzam zadzwonić do dealera, zobaczyć, czy mogą sprawdzić mój kluczyk, a potem MOŻE sprawdzić mój komputer. Trochę się boję oddać im mój komputer...
 
#9 ·
Nie trzeba dodawać, j*bać dealera. Bezużyteczne jak zwykle.

Nie dostaję zasilania do bezpieczników 34 i 43, które kontrolują zasilanie do ECM. Bezpieczniki są dobre (sprawdzono ciągłość i wyglądają dobrze).

Następnie sprawdziliśmy przekaźnik 428, który kontroluje zasilanie do ECU. Wyjęliśmy go i podaliśmy zasilanie, i za każdym razem klika, co sygnalizuje, że działa. Jednak do przekaźnika 428 nie dochodzi zasilanie po podłączeniu.

Myślę, że to jest moje pytanie: Gdzie w ogólnym schemacie znajduje się przekaźnik 428?

Czy to jest:
Akumulator do przekaźnika do bezpiecznika do zapłonu do ECU? Czy coś w tym stylu?
 
#35 ·
PROBLEM ROZWIĄZANY. Bezpiecznik radia i wygody, bezpiecznik 37, był przepalony. Wymieniony i świnia odpaliła. Śmieszne jest to, że wyciągnąłem go losowo, upadł na podłogę i wyglądał na uszkodzony.
Właśnie uratowałeś mi tyłek. Od tygodnia rzucam częściami w to coś (cewka zapłonowa, pompa paliwa itp.), bo nie chciało zapalić. To naprawiło problem! Dziękuję!
 
#13 ·
What luck haha
Zgadza się?! W końcu byśmy do tego doszli, ale zaoszczędziło to mnóstwo czasu.

Wonder what caused it to pop.
Dokładnie się nad tym zastanawiam. Może to ze starości? Nie mam pojęcia, ale mam pudełko bezpieczników i noszę dodatkowy bezpiecznik 20A na wszelki wypadek. Jeździłem nią dzisiaj wieczorem i jeszcze nie przepaliło. Jutro jadę na plażę, 1,5 godziny drogi, więc zobaczymy.
 
#19 · (Edited by Moderator)
Czy działają światła wewnętrzne? Czy możesz otworzyć bagażnik? Czy działa Twój pilot? Wymień bezpiecznik i sprawdź, czy wszystkie elektryczne elementy w Twoim samochodzie działają, takie jak szyby, bagażnik, światła itp. To dotyczy Passata, ale może być w tym samym miejscu. Jak naprawić moduł komfortu (CCM) dla Volkswagena Passata | Blog Nathana i Kathy Jeśli uziemienia są tu uszkodzone, przepalisz ten bezpiecznik komfortu. Jeśli nie ma złych uziemień, być może trzeba będzie wymienić moduł.
 
#20 ·
Czy działają światła wewnętrzne? Czy możesz otworzyć bagażnik? Czy działa Twój brelok?

Wymień bezpiecznik i sprawdź, czy wszystkie elektryczne elementy w Twoim samochodzie działają, jeśli chodzi o okna, bagażnik, światła itp.

To dotyczy Passata, ale może być w tym samym miejscu. Jak naprawić moduł komfortu (CCM) dla Volkswagena Passata | Blog Nathana i Kathy

Jeśli uziemienia są tu zepsute, przepalisz ten bezpiecznik wygody.
Jeśli nie ma złych uziemień, być może będziesz musiał wymienić moduł.
Włożyłem dziś nowy bezpiecznik i odpaliła, pracuje na biegu jałowym, wkręca się na obroty, wszystko.

Światła wewnętrzne działają, bagażnik, zestaw wskaźników itp.

Skanowałem w poszukiwaniu kodów, otrzymuję kod ECM.

Dzięki za link, zamierzam to sprawdzić.
 
#24 ·
PROBLEM ROZWIĄZANY.

Szukałem "radio cluster 86s", ponieważ bezpiecznik 37 jest z nim połączony. Znalazłem osoby z tym samym problemem, którym przepalał się bezpiecznik 37. Wszyscy mówili, że ich cewki zapłonowe robiły zwarcie. Przypomniałem sobie, że mój zbiornik podciśnienia nie był przykręcony. Zauważyłem również, że mój samochód przepalał bezpiecznik podczas jazdy po nierównościach. Przetestowałem samochód z bezpiecznikiem, przepaliło. Włożyłem inny bezpiecznik, przesunąłem zbiornik z drogi, natychmiast odpalił. Iskra była również widoczna, gdy zbiornik znajdował się na cewkach zapłonowych. Na szczęście był to prosty problem elektryczny.
 
#26 ·
PROBLEM ROZWIĄZANY.

Szukałem "radio cluster 86s", ponieważ bezpiecznik 37 jest z nim połączony. Znalazłem osoby z tym samym problemem, którym przepalał się bezpiecznik 37. Wszyscy mówili, że ich cewki zapłonowe powodują zwarcie. Przypomniałem sobie, że mój zbiornik podciśnienia nie był przykręcony. Zauważyłem również, że mój samochód przepalał bezpiecznik podczas jazdy po nierównościach. Przetestowałem samochód z bezpiecznikiem, przepaliło. Włożyłem kolejny bezpiecznik, przesunąłem zbiornik z drogi, natychmiast się uruchamia. Iskra była również widoczna, gdy zbiornik znajdował się na cewkach zapłonowych. Na szczęście był to prosty problem elektryczny.
Czyli tak było po opuszczeniu fabryki... :)

Czy zbiornik podciśnienia jest połączony tylko za pomocą gumowych rurek? Gdzie się uziemiał?

Miłe rozwiązywanie problemów swoją drogą!
 
#34 ·
Wiem tylko, że dziękuję za pomoc, którą znalazłem na tym blogu! Wymieniłem uszkodzony przekaźnik pompy paliwa i dostałem zasilanie do pompy paliwa, ale silnik nie chciał się uruchomić. Ciśnienie paliwa było w porządku, ale i tak wymieniłem filtr paliwa. Wymieniłem czujnik wału korbowego, ale nadal nie chciał się uruchomić. Przeczytałem na blogu o bezpieczniku 37 i był przepalony. Wymieniłem bezpiecznik 10 A i silnik się uruchomił. Dziwne! Jeszcze raz dziękuję za informację.
 
#37 ·
Czy zbiornik próżni nie jest połączony tylko gumowymi rurkami? Gdzie był uziemiony?
Zbiornik próżni łączy się z metalowym wspornikiem, który jest przykręcony do pokrywy zaworów. W tym czasie nie przykręciłem tego wspornika, więc poruszał się i łukował między 2 cewkami zapłonowymi. Od czasu przykręcenia problem nie powrócił.